Nébihoktatás

Okos címkét tesztel a Hellmann’s

Az Unilever tulajdonában lévő Hellmann’s olyan címke kifejlesztésén dolgozik („Smart Jar”), amely a hűtőszekrényekben uralkodó hőmérsékletre hívja a vásárlók figyelmét. Az újítás lényege, hogy a címkén hőmérséklet-érzékeny tintát használnak, amely 5°C alatt megváltoztatja a csomagoláson található designt (felfed egy új réteget), ezzel jelezve a fogyasztóknak, hogy a hűtőszekrényükben tökéletes a hőmérséklet (0-5°C).

A WRAP 2022. június és július között kiadott tanulmányában olvashatjuk, hogy az Egyesült Királyság háztartásai évente átlagosan több mint 700 fontnyi élelmiszert dobnak a kukába. Ehhez nagyban hozzájárul, hogy a brit családok hűtőszekrényében túl magas hőmérséklet uralkodik, amely miatt a benne tárolt élelmiszerek hamarabb megromlanak.

Erre a problémára igyekezett Rachel Chambers, a Hallmann’s vezető marketing menedzsere is megoldást találni az okos címke megalkotásával, hiszen ehhez a hatalmas számhoz nagyban hozzájárul a hűtőszekrények belső légterének helytelen beállítása. A Hellmann’s ezért az Élelmiszerhulladék Akcióhétre időzítette az újítás tesztelését, amelytől azt reméli, hogy a fogyasztók így könnyebben nyomon tudják követni a hűtőszekrényük belső hőmérsékletét, amellyel az élelmiszerek élettartamát akár 3-4 nappal is meghosszabbíthatják, így az élelmiszerpazarlás csökkentéséért is tehetnek.

Adatkezelési tájékoztatónkban megismerheti, hogyan gondoskodunk személyes adatai védelméről. Weboldalunk cookie-kat (sütiket) használ a jobb felhasználói élmény érdekében, melynek biztosításához kérjük, kattintson az „Elfogadom” gombra. Elfogadom Tovább